Úvodní stránka Klienti Povinnosti klientů

Povinnosti klientů

Klienti AOS mají dle smlouvy tři základní povinnosti:

  • Evidence obalů uvedených na trh nebo do oběhu
  • Čtvrtletní platba Odměny za zajištění zpětného odběru a využití odpadu z obalů
  • Roční platba Poplatku za zaevidování do systému sdruženého plnění

 

Evidence

Systém EKO‑KOM shromažďuje údaje o objemu množství obalů uvedených na trh nebo do oběhu od společností, se kterými má uzavřenu Smlouvu o sdruženém plnění. K tomu slouží Čtvrtletní výkaz o produkci obalů, který je sestaven autorizovanou obalovou společností dle struktury vyžadované státní správou v souladu s platnými právními předpisy.

Při vykazování jsou obaly rozlišovány na obchodní a průmyslové. Obchodní jsou dále rozděleny na prodejní, skupinové a přepravní. Zvlášť jsou vedeny údaje o opakovaně použitelných obalech. Je nutno i tyto obaly evidovat, neboť určité procento z nich končí v komunálním odpadu a jejich evidenci vyžadují státní orgány v souladu se zákonem.

EKO‑KOM, a.s. data sumarizuje a předkládá je MŽP, aby prokázala dosažení požadované míry využití. Údaje o množství obalů uvedených na trh jednotlivými společnostmi jsou považovány za důvěrné. Přestože jsou výkazy strukturovány tak, že informace v nich obsažené by neměly mít žádnou skutečnou komerční hodnotu, nebudou tato data nikdy zpřístupněna třetí osobě s výjimkou požadavků stanovených zákonem.

EKO‑KOM, a.s., jako autorizovaná obalová společnost automaticky pravidelně zapisuje své klienty (osoby, které mají uzavřenou Smlouvu o sdruženém plnění) do Seznamu osob, vedeného MŽP.

 

Čtvrtletní platba odměny

Odměna za dané období (kalendářní čtvrtletí), fakturovaná klientovi autorizované obalové společnosti EKO‑KOM, a.s., je vypočítána na základě množství obalů uvedených ve výkazu o produkci obalů za toto období a na základě platné poplatkové struktury.

Lhůta na zaslání výkazu o produkci obalů je do 30-ti dnů po skončení čtvrtletí. Na základě výkazu je vystavena faktura a zároveň zálohová faktura na čtvrtletí následující, přičemž výše zálohy odpovídá výši účtované částky za minulé období. Záloha je splatná do 30 dnů (v případě, že klient dodá výkaz o produkci obalů opožděně, zkracuje se lhůta splatnosti na 10 dnů) poté, co klient obdrží zálohový list (fakturu). Do 15 dnů od uhrazení zálohy obdrží klient daňový doklad. Po skončení daného období je záloha vyúčtována do 15 dnů od obdržení výkazu za dané období. Pokud výkaz o produkci obalů nebude odeslán nebo nebude zaplacen fakturovaný poplatek, může to být důvodem pro odstoupení od smlouvy.

Každému klientovi je přiděleno klientské číslo, pomocí něhož je možné odkazovat se na uhrazení poplatku za obaly. EKO‑KOM, a.s. doporučuje svým klientům, aby uváděli informaci o zaplacení poplatku společně s klientským číslem na svých fakturách.

 

Platba poplatku

Za zaevidování do systému EKO‑KOM je každému klientovi účtován poplatek. Výše poplatku činí 1 600,- Kč bez DPH a zahrnuje evidenční poplatek do Státního fondu životního prostředí (SFŽP) dle §30 zákona o obalech ve výši 800,- Kč a administrativní poplatek za evidenci v systému EKO‑KOM rovněž ve výši 800,- Kč.





Kontakty

Zuzana Žáková

Asistentka - výkazy

 
evidence@ekokom.cz
+420 729 848 435


 

Veronika 
Wessnitzer

Asistentka - pohledávky

pohledavky@ekokom.cz
+420 729 848 450




Další klientské kontakty


Soubory ke stažení

Odkazy

Věděli jste, že

Klientům nabízíme

Konzultace bez předchozí domluvy v pracovní dny
8:00-16:30

Poradenství v oblasti značení obalů a podmínek uvedení obalu na trh

Kvalitní elektronickou komunikaci, která šetří náklady

Informace o zahraničních systémech Zeleného bodu

Bezplatné semináře z oblasti obalového zákona